John Deere heeft door de jaren heen tractoren gemaakt in vele klassen en maten. De oude modellen waren de 20-serie van de jaren zestig en zeventig (920 t/m 5020), en de 30-serie (930 t/m 6030), die een totaal ander uiterlijk dan de 20-serie had. Op de 30-serie volgde de 40-serie (940 t/m 4840), deze had ongeveer hetzelfde uiterlijk als de 30-serie. Van de grotere modellen kwam ook nog een 50-serie (1950 t/m 4850) en een 55-serie (4055 t/m 4955), dit waren de Amerikaanse modellen. Deze hadden airco en een volledige powershift versnellingsbak.
In latere jaren kwamen er nieuwe ontwerpen op de markt. Als eerste was het de 00 (duizend)-serie (6100 t/m 9500). Deze hadden een versnellingsbak met vier, vijf of zes groepen (A t/m F), deze bevatten vier powershift versnellingen die mechanisch werden bediend. Ook hadden deze tractoren een 'omkeerbak' zodat door middel van het omzetten van een handel vooruit- of achteruit kon worden gereden.
Hierna kwam de 10-serie (6110 t/m 9510). Uiterlijk dezelfde tractor als de 00 (duizend)-serie, alleen van binnen waren deze anders. Een vernieuwd interieur met een beige kleur, omkeerbak aan het stuur en een elektrische versnellingsschakelaar. De laatste trekkers van deze serie konden uitgevoerd worden met TLS-voorasvering en Continu Variabele Transmissie.
Na aanpassingen kwam de 20-serie (6120 t/m 9620) in de verkoop. Deze was van buiten helemaal nieuw, maar van binnen ongeveer gelijk aan de 10-serie. Nieuw was ook de cabinevering. Na hier en daar veranderingen aangebracht te hebben en te hebben vernieuwd werd de 30-serie (6130 t/m 9630) in 2006 geïntroduceerd die vervolgens in 2007 op de markt kwam. Aan de binnenzijde is deze tractor totaal anders uitgevoerd. Van buiten is deze tractor weinig veranderd ten opzichte van de vorige modellenserie. In 2009 kwam het bedrijf met de introductie van compleet nieuwe productseries voor tractoren, combines, persen, spuiten, en dergelijke. In 2009 bleef het bij de 8R. Daarna volgde de 5R en in 2011 een nieuw productprogramma van bestaande en enkele nieuwe producten zoals een rupstrack systeem onder de combines.
R-serie
John Deere introduceerde in 2010, 2011 en 2012 de nieuwe R-serie-tractoren als vervanging van de 30-serie. De tractoren hebben een grote verandering ondergaan. De eerste modellen die werden geïntroduceerd waren de 8R- en RT-serie. Deze werden in 2009 geïntroduceerd en gingen in 2010 in productie in de fabriek in Waterloo. In 2010/2011 werden de 8R 2011-serie-modellen geïntroduceerd die in 2011 in productie gingen. Deze waren vooral aangepast op de verplichte emissie-eisen en kregen onder andere een nieuwe motorkap. In 2011 werden de 7R-, 6R- en 9R- en RT-serie-modellen geïntroduceerd. Verder werden ook nieuwe series spuiten, combines, balenpersen, maaiers, en dergelijke geïntroduceerd.
6R-serie
De 6R-serie-modellen ondergingen in 2011 een volledige metamorfose. De grootste verandering is dat de kleine 7000-serie-tractoren (74 & 7530) nu bij de 6000-serie zijn toegevoegd. Halverwege 2011 zijn de 6 cilinders, de 74 en 7530 uit de verkoop gehaald. De nieuwe modellen die deze serie gaan vervangen zijn de 6170R tot 6210R, deze gingen in november 2011 officieel in productie in de fabriek in Mannheim.
6000-serie
De 6000-serie die tot 2011 in productie was, heeft een aantal herkenningspunten. Het eerste cijfer staat voor 6000. Het tweede cijfer kan veranderen en geeft de zwaarte van de tractor aan. De 1, 2, 3 en 4 staan voor 4 cilinder, de 5, 6, 8 en 9 zijn 6 cilinders. Het derde en vierde cijfer geven aan welke serie/model het is. De 00 was de eerste serie daarna kwam de 10-serie, 20-serie en de 30-serie.
9630
De John Deere 9630 is een knik-tractor en heeft een John Deere-dieselmotor met 6 cilinders die een kracht van 530 pk (319 kW) kan opwekken en verbruikt 28 liter per uur. Deze is watergekoeld. Hij heeft een PowerShift-transmissie met 18 versnellingen vooruit en 6 versnellingen achteruit. Normaal weegt hij 17500 kg, maar met ballast kan hij bijna 24000 kg wegen.
9630T
De 9630T is de 9630 op rupsbanden en heeft een 530 pk John Deere PowerTech Plus 13,5-motor, 18-speed automatische PowerShift-transmissie, een exclusief luchtkussen ophanging, en de bijgewerkte, rustige CommandViewcabine. Hij weegt ongeveer 24 ton.
Maak jouw eigen website met JouwWeb